In de media
StudentenWerk marketing manager op MKBnet
16-01-2008
Generatie Y laat zich niet zo maar vangen
Voor personeelswervers is de generatie Y (jonge twintigers) moeilijk te verleiden. De ene keer willen de jongeren vooral een goede balans tussen werk en privé-leven, de andere keer zijn de dikke leasebak en de vetbetaalde baan juist weer doorslaggevend.
Over het algemeen wordt deze generatie gemotiveerd door zelfontplooiing en zingeving en is de carrière wel heel belangrijk, maar niet zaligmakend. De jongeren die tot deze generatie behoren, hechten verder veel waarde aan vrije tijd en zijn mediasmart en getraind in het maken van keuzes. Ook zijn ze dol op evaluatiegesprekken, bonussen en prestatiebeloning en zijn ze zeer optimistisch over hun kansen op de arbeidsmarkt.
Volgens Nadia van de Vlies, bijna 30 en werkzaam als marketingmanager van studentuitzendbureau Studentenwerk, is het vooral belangrijk om eerlijk te zijn in de communicatie. Een saaie baan moet een recruiter niet als spannend en uitdagend aanprijzen, want daar prikt deze generatie genadeloos doorheen. Ook wil de generatie zelf ervaren hoe het is om ergens te werken, dat kan bijvoorbeeld door een jongere een ochtend mee te laten lopen of te laten kennismaken met toekomstige collega`s.
Bron : Flexmarkt - p. 24